onsdag, juli 23, 2008

Borgerligt upprop mot FRA-lagen

Äntligen ett samlat borgerligt upprop mot FRA-lagen. Tyvärr lite tunt på moderatsidan, främst är det Niklas Wykman jag saknar då alla övriga borgerliga ungdomsförbundsordförandena är med. Förutom en kort kommentar om uppropet på sin blogg, har det har varit tyst från honom om FRA-lagen ett bra tag. Kanske Schlingman klämmer åt kulpåsen? Lite action Niklas annars tappar du i trovärdighet.

Jag skrev förstås under uppropet bums! Dock så studsade anmälan till nätverket på mailadress info@borgerligtnej.se tillbaka så jag anmälde mig till dess interimistiske ordförande, Per Ankersjö istället. Det funkade, fick precis svar från honom. Jag kommer att öppet stödja uppropet på webbsidan och du som är borgerlig och emot FRA-lagen gör såklart detsamma.

FRA-chefen, Ingvar Åkesson, tycks tro, tyvärr helt felaktigt, att det ligger i hans arbetsuppgifter att debattera för sin verksamhet i media och har fått in två inlägg i dagspressen. De som borde ta debatten, Fredrik Reinfeldt och Sten Tolgfors är däremot så gott som tysta. I Tolgfors fall kanske det är lika bra, ur hans mun har det ju hoppat en del grodor nyligen... Statsministerns tystnad är mindre bra och håller på att bli ett tråkigt skämt.

Nu får vi hoppas att www.borgerligtnej.se får snurr och kan vända regeringen. Lyckas inte det så kan vi räkna med en brakförlust i nästa val. Snacka om att ge Mona Sahlin smashläge.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: