torsdag, april 05, 2007

Tio till Ett

Jag har blivit utmanad av Joshen:

Tio första:

Första bästa kompis: Tomas.
Första bil: Saab (förstås) 99 årsmodell -75, orkidévit. Ahh vilken pärla….tills vattenpumpen, som på de modellerna satt inknackade i motorgodset, lade av.
Första kärlek: Gunilla.
Första husdjur: Den galne cocker spanieln Pepsi tillsammans med min sambo Maria.
Första semester: Som jag minns då: Hyrd stuga på Öland, granne med grisfarm på Öland. 4 år gammal tror jag att jag var då..
Första jobb: Förutom sommarjobb med ogräsrensning: Vikarierande kontorsvaktmästare.
Första köpta skiva: Hmm måste ha varit Madness, den med Our house på
Första riktiga kärlek. Mia som också var min första sambo
Första piercing: 1993 i vänsterörat med uppvärms synål och potatis bakom. Detta var inför en piratfest som jag och min dåvarande sambo Maria skulle arrangera. Hade sen en liten guldring i örat i över 10 år.
Första konsert: Hultsfredsfestivalen -87 måste ha varit det första i konsertväg för min del.

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: Gin och grapetonic på OF igår kväll
Senaste bilfärd: I morse till jobbet.
Senaste filmen du såg: På TV, How to Lose a Guy in 10 Days
Senaste ringda telefonsamtal: På jobbet till en kund
Senaste bubbelbadet: Ingen aning
Senaste spelade cd: Skivan ”Storm” med Theatre of Tragedy
Senaste kyss: I morse
Senaste gången du grät: Häromdagen
Senaste måltiden: Lunch, dinkelpannkakor med räkröra. Mums!

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej
Fastnat med blicken i någons urringning?: Ja
Fått ditt hjärta krossat: Ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej
Haft ett one night stand: Ja
Busringt till någon: Ja

Sex saker du gjort idag:
1.
Pratat i telefon
2. Druckit kaffe
3. Materieluppföljning
4. Åkt bil
5. Provat ett uppladdningsbart nödradiobatteri
6. Skickat mail

Fem favoritsaker utan rangordning:
1. Laptopen
2. Syntarna: Yamaha CS2X och Roland  Juno1 (trots att de mest samlar damm numer)
3. Bilen såklart :) (Saab 9-5 SC 2,3t Vector 2005, Parchment silver)
4. Skruvdragaren
5. Schweiziska fickkniven.

Fyra personer du kan berätta allt för:
Så många finns inte

Tre val:
Blått eller rött?
Blått!
Sommar eller vinter?
Sommar
Choklad eller chips?
Ja-tack, gärna!! :)

Två saker att göra innan du dör:
1. Slå av på takten något och njuta mer av livet.
2. En tokhitlåt :)

En sak du ångrar:
Jodå det finns det men det skriver jag inte här.

Edit:
Glömde ju föra bloggutmaningen vidare.
Bloggare som jag vill ska göra utmaningen dådå:
Petra och Besökaren

Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt att öppna konserterfarenheten med Hultsfred. Själv har jag aldrig varit där, och nu vill jag inte längre för nu är det av allt att döma inte en rockfestival längre.

PW sa...

Jäpp, klart coolt. :) Många godbitar det året: Poesie Noire, Cassandra Complex, My Bloody Valentine, Screamin´Jay Hawkins, Union Carbide Productions, Sort Sol, Public Image Ltd. En stor besvikelse var The Jesus & Mary Chain. Sångaren var pissfull och roade sig mest med att rangera monitorhögtalare och att knäcka mick-stativ över dem. Som grädde på moset ballade trummaskinen ur gång på gång. (Som tur var gjorde de en toppenspelning året efter i Roskilde)