fredag, juli 06, 2007

Gott å blandat en fredag i juli

Ahh, äntligen är det fredag eftermiddag. Jobbar en vecka till innan jag tar semester och det ska nog gå bra fast visst känns det att man behöver en paus. Förhoppningsvis hinner det regniga försvinna och ersättas av ett soligt och skönt semesterväder också. Något som årets Roskildefestivalbesökare nog önskade sig istället för regnrekord. Annars är jag mest trött på Iphone-hypen just nu. Iphone påminner mycket om "kejsarens nya kläder". Före samarbetet med Sony kom Ericsson en gång i tiden på efterkälken med sina hyperkompetenta men tråkiga mobiltelefoner medan Nokia tog täten med sina funktionella och anpassningsbara mobiltelefoner. Nu kommer snart Iphone och den kommer säkert att sälja som smör i solsken på designen och till viss del på hypen, trots att den funktionsmässigt inte verkar vara nån höjdare, inte om man ska gå på vad som skrivs i M3. Annat som slås upp stort är ett "lyxabonnemang för riksdagsledamöterna".Ursäkta, jag fattar inte grejen, jag betalar inget för de mobiltelefonsamtal jag gör i tjänsten, varför skulle riksdagsledamöterna göra det? Visst, ett flat rate-avtal inkluderande datatrafik för 880kr i månaden är helt OK men gratulera då riksdagens inköpsavdelning för att ha gjort en bra deal för oss skattebetalare istället. Ibland, eller ganska ofta undrar man hur rubriksättare och journalister tänker... Kjell Eriksson läste mitt inlägg där jag dissade honom och mailade mig. Det var inte något otrevligt mail, tvärtom, han verkar väldigt trevlig privat. Vi har mailokonverserat lite sedan dess och han kommer att skicka en skiva så att jag kan lyssna på musiken och slippa hans prat. Kul grej och all heder ska han ha för det. :) Lyssnade förresten på Filip och Fredriks sommarprogram i efterhand och jag blev inte besviken. Ibland undrar jag hur mycket av det som de säger har hänt egentligen är sant. Antagligen oroväckande mycket... :) Nä dags för lite kaffe.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: