fredag, maj 15, 2009

XLROTESCMM

Sommaren är på väg och som vanligt vid den här tiden på året fyller jag år. Idag blir jag ett år äldre och landar på XL. Tänker inte fira något speciellt utan det blir mest lite inom släkten. Kris? Näe inte denna gång heller. Är inne på andra veckan av min föräldraledighet med sonen H, 9 månader och en vecka idag, och njuter för fullt av tillvaron just nu. Tänker ha fyra månader i ett svep nu och sen kommer jag och C att ta nån dag i veckan när han börjar förskolan till hösten. Om ett par veckor drar vi igång med att byta kök. Stommar mm kommer vi att montera själva men det mesta andra, såsom måleriarbeten, uppsättning av skåpen och alla elarbeten kommer vi att leja ut. Visst skulle man kunna göra mer själv men det skulle ta längre tid och för oss funkar det inte just nu. ROT-avdraget är också en tung anledning. Det har blivit mycket förmånligare att ta in hantverkarhjälp och det kommer att märkas framöver tror jag. Se bara på antalet ansökningar om avdrag för hushållsnära tjänster som ökat till det dubbla i år. En annan tradition dagarna runt min födelsedag är ju såklart ESC. Har genomlidit de båda semifinalerna, trots de katastrofala programledarna och många usla bidrag. De flesta av de värsta bidragen sållades bort och själva finalfältet är inte så illa även om nivån spontant känns lägre i år. Ljudet på båda semifinalerna var dock det sämsta jag nånsin hört. Dan Backman tyckte det lät bättre igår än i tisdags men hans åsikter bryr jag mig inte om längre. Att SvD inte hittat någon kompetent melodifestivalreporter utan låter honom hållas är för mig en gåta. De låtar jag gillar bäst av finalisterna förutom vårt eget då är Ukrainas, Moldaviens och Israels. Av de nordiska är Islands bäst. Norges bidrag är alltför öveskattat tyvärr, jag hade gärna vela gilla det. Finlands försök till rap är ingen höjdare och Danmarks Ronan Keatingsmörja hade vi kunnat vara utan. Startfältets sämsta bidrag är inte helt lätt att utnämna men Litauen eller Bosnien-Herzegovina ligger närmast.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: