tisdag, maj 19, 2009

Märkligt

Min födelsedag avlöpte lugnt med en massa god mat och av C fick jag en weekendresa nånstans i Europa. Nu måste jag bestämma mig vart denna resa ska gå. Skottland ligger bra till men även Italien, man har ju sett Solens mat. :) Får ta och fundera lite till. I lördags såg vi såklart ESC-finalen och jag har knappt hämtat mig än. Inte för att jag trodde att vi skulle vinna men delad 21:a? Näe, då hade Sarah Dawn Finers "Moving On" klarat sig betydligt bättre. Hon fick ju också internationella juryns röst. Norges rekordseger begriper jag mig inte på. Låten i sig är inte mer än medelmåttig och inte ens Alexander Rybaks charm skulle egentligen kunna rädda den. Antagligen lyckades han träffa en europeisk folkmusiknerv med låten vilket gjorde att den tilltalade så många. Det är bara att gratulera och önska lycka till. Måtte han lyckas bättre med karriären än senare års vinnare.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: