lördag, december 03, 2005

Firefox

Jag har alltid nöjt mig med Internet Explorer och inte orkar bry mig om andra webbläsare förrän nu. Microsoft "analyserar" fortfarande den senast kända säkerhetsluckan som blev känd i maj. Jag antar att de inte har tid med säkerhetsarbetet, de måste ju hinna med att jävlas med dom som har legala kopior av Windows och förstås även med dom som har piratkopior... Nä jag har inte drabbats och jag tycker att man nog kan betala för sitt operativsystem. Fast nog skulle Microsoft få sälja fler licenser om de sänkte priserna en aning? Lite trött på alla säkerhetsluckor installerade jag sålunda Firefox 1.5 på min bärbara Dell 9300 och blev positivt överraskad. IE visar inte bilder och grafik rätt på den här datorskärman men det gör FF. Nu ser jag vilken jäddrans bra skärm jag har även när jag surfar. :) Att internetbanken klarar av FF är en klar bonus förstås. Så vi får se om jag håller fast vid Firefox, det verkar så nu iaf.

2 kommentarer:

Joshua_Tree sa...

Jag ska ta hem nya versionen av Eldräv jag med. Den förra hade ett par skönhetsfläckar som jag inte kunde förlika mig med.

PW sa...

Får se va du tycker om denna nya då. Jag har ju inget att jämföra med men som sagt så verkar det funka hyfsat. Visst det är inte 100% IE-kompatibelt men bra nära.