onsdag, oktober 14, 2009

FRAmför allt är det

ignorant, arrogant och det borde fanimej vara straffbart att vara dåligt påläst om FRA-lagen och dess konsekvenser. Jag gjorde SvD:s quiz och fick alla fyra rätt och jag har inte ens läst på! Av de 17 i försvarsutskottet fick bara fyra ledamöter alla rätt av de fem frågor SvD ställde. Är det vettigt? Om nu ledamöterna i försvarsutskottet är så dåligt insatta i frågan, hur är det då med övriga riksdagsledamöter som inte ens har ärendet som "sin" fråga? Troligen ännu värre och de har mage att kalla oss FRA-lagsmotståndare för okunniga! Vilket jävla skämt! Det gör mig extra ont att det är en moderatledd alliansregering som drivit igenom FRA-lagen och nu ska sminka FRA-grisen för att få oss att tro att lagen är så mycket bättre nu.

Jag har trots allt med FRA-lagen bestämt mig, jag lämnar inte partiet utan ställer upp i fullmäktigevalet nästa år. För FRA-lagen till trots, jag tackar alla högre makter att vi nu i finanskrisens dagar har en borgerlig regering och inser att minst fyra år till med borgerligt styre är nödvändigt för att få landet på fötter igen. Därmed inte sagt att jag kommer att vara tyst om mina åsikter i en hel del frågor. I detta valet kandiderar jag inte till riksdagen, för ska jag kandidera dit så vill jag lägga ned tid på en personvalskampanj och nu har jag inte tiden som krävs för det.

FRA-Styling anno 2009:









Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: