torsdag, november 05, 2009

Nästan som fredag

Ska bli skönt med semester i morgon. Mina föräldrar är på väg hit från småland och givetvis lyckas vi pricka in besöket samtidigt som det första snövädret för säsongen drar förbi. Nu verkar det inte bli så farligt och kommer man som jag och mina föräldrar från småländska höglandet så är snöfall inget ovanligt. Här uppe är det allt som oftast betydligt mindre snö på vintern än vad det är mina gamla hemtrakter. Sitter och kikar igenom dagens nyheter på svenskan och gläds åt att Telekompaketet är slutförhandlat och att ingen ska kunna stängas av från internet utan en rättvis rättegång. Man kan ju tycka att det är självklart men i dagens oflexibla och internetfobiska värld med FRA- och Ipredlagar så kan ju vad som helst hända. Jag gläds också åt att det går Saab Automobils väg när det gäller Riksgäldens garantier för EIB-lånet. Hur det hela sen slutar får vi se men som Saabfantast så håller jag alla tummar så hårt det går.

Dagens jisses! "Montör, 34, för gammal" läs och begrunda.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: