fredag, november 20, 2009

Novemberfredag

Då är snart även denna novemberregniga arbetsvecka slut. Det har varit C:s tur att vara hemma med H torsdag och fredag och nästa vecka är det min tur igen. Det ska bli skönt med lite helgledigt även om söndagskvällen kommer att ägnas åt nomineringsstämma för riksdags- och landstingslistorna. Jag, C och H är nu vaccinerade mot svininfluensan, eller ja H ska ju få sin andra dos innan har har fullt skydd. Apropå föräldraförsäkringen förresten så tycker jag att det är upp till föräldrarna att bestämma hur den ska fördelas mellan föräldrarna. Allt annat är oacceptabelt. Jag undrar jag hur Birgitta Ohlsson FP kan förespråka påtvingad tredelad föräldraledighet och samtidigt kalla sig liberal. Överhuvudtaget allt som inbegriper tvångsåtgärder och kvotering går ju emot de liberala idéerna. Tvärtemot vad Birgitta och även Mona Sahlin tycks tro så finns det inget opinionsstöd för deras idéer om delad föräldraförsäkring och  Sanna Rayman, SvD, skriver som vanligt bra om detta på ledarsidan. 84-85% tycker att föräldrarna själva ska bestämma över hur de ska få fördela dagarna. Det är en tydlig markering mot politiska tvångsåtgärder.

Avslutar med en länk som får mig att bli lite illa berörd. Radiotjänst har lagt en massa pengar på en interaktiv reklamfilm med budskapet att det enda sättet att göra oberoende kvalitets-TV är via TV-licensmedel. Lite väl magstarkt för min smak. 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Inga kommentarer: