måndag, november 30, 2009

Mörker och elände

Då var det dags då, imorgon börjar FRA-lagen gälla och vår integritet är inte längre något värd. Jag blir fortfarande förbannad när jag tänker på att det var en moderatledd regering som drev igenom FRA-lagen. Jag tror att vi kommer att tappa en del på det i nästa val. Hur mycket är svårt att säga men i vilket fall som helst så blir det alldeles för mycket. Dessutom helt i onödan. Annat trist i denna extremgråa novembers sista skälvande minuter är Saab Automobils svårigheter att hitta en köpare. De är mer illa ute än någonsin och nu vete sjutton om inte en konkurs är bästa och/eller enda vägen. Kan man bara lösa problemen med kvarvarande garantier, som vår t.ex, och reservdelsfrågorna så är kanske det mesta vunnet. Såvida man inte får en stark köpare som kan rädda och förädla varumärket och utveckla konkurrenskraftiga bilar framöver. Visst hoppas jag på det senare för ärligt talat har varken jag eller C något alternativt bilmärke som vi kan tänka oss. Audi och BMW javisst, men så mycket dyrare och betydligt mindre pang för pengarna. Folk som i tidningskommentarer klankar ner på  Saab har säkert aldrig ens kört en, för många som gör det blir Saab-frälsta. Jag kommer aldrig att glömma min första Saab i början av 90-talet; en orkidévit 99:a M75. Gick bra tills vattenpumpen gick och att laga skulle gå på mer än värdet på bilen. Sålde den för skrotvärdet och köpte en 900 M83 och på den vägen är det. Nu har vi en 9-5 SC Biopower 2,3t, kanske bästa bilen jag haft någonsin och kanske den sista Saaben.

Länkar:

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: