fredag, januari 29, 2010

Politometern säger: #42 & #394


Är föräldraledig idag och har precis varit ute med H i det härliga vintervädret och dragit honom i pulka. Inte helt fel att vara hemma med honom varannan fredag. Vi ska vara det åtminstone ett par månader till. Visst kan det bli stressigt med jobbet men fredagarna med H gör det värt det. När jag kom in kikade jag i mailboxen och såg att det hänt saker i bloggvärlden. Jag anmälde den här bloggen till http://www.politometern.se som en blogg med moderatanknytning mest på skoj för någon egentlig politikerblogg är det ju inte. Nu under veckan har man visst genom att ränkna länkar rankat alla partiers bloggar var för sig och även gjort en totallista. Moderatlistan toppas av en favorit, Mary X Jensens Mina Moderata Karameller.  Den här bloggen lyckades knipa plats 42 av 185 där och plats 394 av 1371 totalt. Inte illa med tanke på hur sällan jag uppdaterar och att länksidan Knuff.se sedan länge slutat att ta med länkar till min blogg och att han som driver den inte ens behagar svara på mina mail.Nu kanske det inte bara är Knuff.se som använts för att räkna länkar och/eller så beror min ändå relativt höga placering på länktrafiken i samband med FRA-debatten där jag var ganska aktiv på motståndarsidan. En orsak kan också vara att det är ganska tunt under toppbloggarna. 
Annat att glädja sig åt så här på fredagen är att åtminstone en opinionsmätning visar att vi är på rätt väg, och att Saab Automobil köps upp av Spyker. Visst Saab-affären är vansklig men för oss Saab-nördar är livet lite lättare nu. Ha nu en skön helg.

2 kommentarer:

Mary X Jensen sa...

42 är en magisk siffra... Grattis.

(om du läst Liftarens Guide till galaxen förstås, annars har du en bra bok kvar)

PW sa...

Ahh tänkte ju på att kommentera att jag fick just 42 men glömde det. Har läst böckerna flera gånger såklart :)