torsdag, februari 23, 2006

Stenkul


Underskattat:
En del tycker Curling är lika intressant som att se på schack eller att se målarfärg torka men inte jag som tycker att curling är en underskattad sport. Jag återupptäcker den vart fjärde år. Uppkrupen i soffan med fika sittet jag framför TV:n och funderar på hur stenarna ska spelas. Självklart ojar jag mig vid uppenbara taktiska missar och felsopningar, precis som vid övrig TV-sport. :)
Tillrop: Sopa dåååå!



Överskattat:
Ståpulka eller snowboard som det visst heter. Ända sedan jag blev omkullåkt av en snorunge på ståpulka i Åre för en sisådär 9-10 år sedan har jag ett horn i sidan till fenomenet. Låt gå för att nyheter oftast når de trendigaste kidsen först men då som nu så är det så oändligt mycket coolare att åka "bräda" än att åka vanliga skidor. Varför? Det är varken nytt eller fräscht längre. Fast jag såg i nån notis häromveckan att vanliga skidor ökar något. Alltid någon tröst. :)
Tillrop: Sitt ner i pulkan!

Inga kommentarer: