söndag, mars 19, 2006

Carola såklart

Att Carola skulle vinna var det väl ingen tvivlade på. Visst kan man undra hur det ligger till med telekaoset som påstås kostat Andreas Johnson segern men det var Carolas festival och hon skulle bara vinna helt enkelt. Tyvärr kunde jag inte njuta av finalen live igår eftersom vi var ute på restaurang. Röstade ett par gånger på BWO under förrätten och under efterrätten strax före 22.00 wappade jag in på Expressens sida och såg att Andreas Johnson vunnit juryns hjärta men att Carola vunnit totalt. Väl hemma kollade vi på finalen som självklart bandats och då kunde man ju spola förbi en del låtar som Kikkis och Björns Kjellmans t. ex. ;) Carolas halsstrul gynnade hennes sång tycker jag. Igår lät hon inte som Mariah Carey på ecstasy med överansträngd röst utan det lät riktigt bra. Jag har ju tidigare skrivit att hon nog kommer till final men att det inte blir någon topplacering. Det tror jag fortfarande på fast nu gäller det att göra mesta möjliga reklam för sig själv och låten runt om i ESC-land. Annars blir det ingen final. BWO skulle ha haft ett enklare jobb eftersom de redan är kända och låten håller dessutom europatoppklass vilket Evighet (eller Invincible) inte gör.

Inga kommentarer: