tisdag, mars 28, 2006

Kloka ord inte så överraskande

Jag är väl inte lika förvånad som moderaternas partisekreterare Sven Otto Littorin över att Sif (ja det heter Sif Sven Otto) kommer med kloka ord i en debattartikel. Jag var under några år väldigt aktiv i Sif bl.a. som vice ordförande i fackklubben på jobbet, ledamot i avdelningsstyrelsen, förbundsfullmäktige och kongressombud, men ägnar mig numer mer åt det lokalt partipolitiska. Eftersom Sif är partipolitiskt obundet och dessutom bedriver en vettig fackförbundspolitik så har jag inte haft några svårigheter att känna mig hemma där genom åren. Alla fackförbund är inte vänster och sitter i knäet på SAP gott folk. Sifs nya program för sysselsättning och tillväxt verkar genomtänkt och att vara Sifare känns förstås helt rätt fortfarande.

Inga kommentarer: