onsdag, maj 23, 2007

Kasta vatten i glashus?

Produktionsbolaget Strix gör reklam för ett kommande humorprogram genom att spruta vatten ur en mikrofon på kändisar, i SvD kallat "Vattenattack mot Fredrik Reinfeldt" Strix VD,Robert Aschberg, tycker att Statsministern, Fredrik Reinfeldt ska vara tacksam för att man sprutade vatten och inte bläck som i det engelska originalet "Balls of steel" och att "En ann är lika god som en ann. Kan man spruta vatten på NN kan man också spruta vatten på statsministern." OK att jag t.ex. kanske skulle kunna tåla lite vatten på mig men att utsätta Statsministern för ett "practical joke" är ändå lite annorlunda. Jag är inte regeringschef och har inte skydd av SÄPO för att nämna några skillnader. Jag skulle dessutom vilja se den som vågade göra samma sak mot Aschberg, han är ju inte känd för att vara direkt finskänslig och ödmjuk... En gång i tiden gillade jag hans stil, det var i TV3:s barndom och de program han ledde då. "Diskutabelt" var ett favoritprogram. Jag har ändrat smak sedan dess men han kör samma stil fortfarande, även om "Insider" kan vara kul att se någon gång när man inte vinklar alltför hårt för att göra sin poäng. Aschberg är ju för övrigt bästa kompis med Gert Fylking, RIX Morronzoo, vilket säger en del...

Edit: SVT:s VD Eva Hamilton tar avstånd från vattenattacken och ber om ursäkt. Något som PJ Anders Linder efterlyste i sitt beska blogginlägg i morse.

Edit 2: PJ Anders Linder kommenterar ursäkten i ledarbloggen.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: