onsdag, juni 18, 2008

18 juni är härmed Swechelondagen

Då var det klubbat och klart, 1984 är här. Alliansen pissar på grundlagen och Europakonventionen om skydd för de grundläggande fri- och rättigheterna och tvingar fram FRA-lagen. Skämmes, skämmes ta mig fan!
Den 18/6, ska vi komma ihåg som Swechelondagen, dagen då den borgerliga regeringen svek sina egna värderingar och sina egna väljare,

SvD, SvD, DN,

Uppdatering:
Här är listan över hur våra folkvalda (!) röstade.

Andra bloggar om: , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

http://shithitthefan.blogspot.com/

Källa: Dagens Nyheter 17 oktober 2006.
Fredrik Reinfeldt uttalar sig om de två egyptiska medborgare som 2001 med CIA:s hjälp avvisades till hemlandet, där de utsattes för tortyr.
Källa: Sveriges Radio P1, Studio Ett, 12 december 2004, kl. 17.00-17.45.

...jag är också beredd på att skriva under på att Sveriges del i kampen mot terrorismen kommer att tänja en del gränser ... eh ... för vad vi än så länge uppfattat vara korrekta sätt att agera.

Det finns legal grund för detta. Jag tror att svenska folket [ska] ställa in sig på att det kan hända igen.

Både att utländsk säkerhetstjänst opererar på plats i Sverige.

Och att det kan ske avvisningar till länder som använder annat än allmän domstol för att pröva skuldfrågan. ... eh ... Och ibland kan det vara bra att vara rak över det, snarare än det vi har upplevt, tycker jag, för att försöka ... eh ... komma undan diskussion i den här frågan.

Nu vet ni va han menar!

tips kolla in min blogg har info om FRA + annat de sysslar med bakom era ryggar