onsdag, juni 18, 2008

Önskar jag kunde ha varit där








Det blev en ganska stor uppslutning av motståndare till den integritetskränkande FRA-lagen. Bra! Återemissen är inte ens en halv seger för även om det införs fler "stötdämpare" i lagförslaget så kommer man inte ifrån att man med massavlyssning krockar i hög hastighet och trots alla stötdämpare totalkvaddar alla svenskar integritet. Jag t.ex använder gmail vilket betyder att alla mina mail kommer att scannas av FRA. Det känns mindre bra och jag är uppriktigt besviken på alla de borgerliga, och främst moderata, riksdagspolitiker som säger sig värna om just integriteten och som inte låter lagförslaget omarbetas från grunden. Självklart ska vi signalspana, det är inte det jag är emot men det är sättet man gör det på.
Lästips:

Inga kommentarer: