måndag, juni 23, 2008

Ohelig vind

En nästan datorfri långhelg var vad som behövdes efter förra veckans skandaler. Jag vägrade låta alliansregeringens massavlyssningslag få förstöra min midsommarhelg. Midsommarafton firades i glada vänners lag och midsommardag och söndag ägnades åt fix med huset. Nu börjar det äntligen komma upp lite dörrfoder och lister/socklar i de ommålade/omtapetserade rummen. Nya vita innerdörrar är också beställda och det ska bli skönt att bli av med de slitna mörkbruna. Ett helgnöje för mig och C är att läsa SvD till frukost på helgen. Nu kom den inte på midsommardagen men igår och som vanligt med en pricksäker ledare av PJ Anders Linder benämnd Moderata kamikazepiloter. Citerar inledningen här:

"KRÖNIKA Kärnväljare.
Hur i all världen resonerar moderaterna?
Alliansen ligger envist kvar 13 procentenheter efter
vänstern i mätningarna och ändå jobbar Fredrik Reinfeldts
parti övertid med att göra borgerliga väljare
ledsna och förbannade. Det är som om Volvo skulle försöka
få snurr på sin försäljning genom att göra reklam om att

man struntar i barnfamiljer och säkerhet."

Resten av ledaren fortsätter i samma briljanta stil och sätter fokus på vad man från Alliansen gick till val på och vad man sedan faktiskt genomför. Det skiljer ganska markant eller hur? PJ Anders Linder nämner Peter Wennblads inlägg på Neobloggen där han beskriver varför Alliansens agerande kring FRA-lagen inte kommer att synas i opinonsmätningarna men däremot vara förödande i valet 2010. Det är klockrent för redan märks detta. Jag kan bara gå till mig själv, idag vore det mycket främmande för mig att peppa eller uppmana någon att rösta på ett Alliansparti, inte ens mitt eget. Jag undrar om Herr Statsminister med följe inser att till och med förtroendevalda moderater har slutat argumentera för moderat politik. När hände detta senast, om det någonsin har hänt? Partiledningen har helt sonika trampat på det förtroende jag gav dem i valet och jag vet egentligen inte hur de och ska agera för att kunna få mitt engagemang och "prat" tillbaka. Det mest rakryggade vore för Fredrik Reinfeldt att avgå, tillsammans med väl valda delar av övrig partiledning och ministrar. Ett nyval kanske skulle sitta fint också. Lika bra att ta smisk för taffligt agerande nu, varför vänta till 2010?

Läsvärt:
SvD, Frykmans liberala blogg, MinaModeratakarameller, Drottningsylt, Blogge Bloggelito

Uppdatering:
Testlänkning till Bloggtidningen



Andra bloggar om: , , , , ,

1 kommentar:

Din vän sa...

Kul att du testlänkade till oss på BT. Kul att det fungerar.
RS
bloggtidningen.se